onsdag 16 november 2011

Och livet går vidare

Igår skulle jag ha en follow up på min fitness appointment med Jesus (for real), men han dök aldrig upp. Lämnade en lapp med mitt nummer i receptionen, och har han ringt? Eh, nej. Tack för den Jesus. How nice of you, jag som ska bli fit fit fit (eller så räcker det kanske bara med att bli mindre ofit). Nämensåatt, jag körde på på mitt gamla träningsprogram och idag har jag lite träningsvärk. Mm. Det ska kännas att man lever, lite så tänker jag.

Jag och Karin åt på ett marockanskt (ordet blir felstavat när jag skriver det här, och förslaget som datorn ger är "häromveckan", eh?) ställe, El Bahia, till middag. Det var ett supermysigt ställe på en tvärgata till Grafton street, som var riktigt orientaliskt inrett med riktigt god mat. Lyx. Mys att träffa Karin.

I övrigt kan jag väl berätta att igår när jag skulle städa lite i garderoberna för att få plats med våra resväskor så upptäckte jag att typ alla våra vår- och sommarskor där inne hade mögel på sig. Inte så värst mysigt. Det är inte som att de har legat där inne så länge, kanske två-tre månader. Och har alltså möglat. Mm. Fresh. Luftfuktigheten här är väl ganska tilltagen kan man säga, och jag antar att det är därför det har möglat. Uh. Daniel ska ringa till vår landlord ännu en gång och säga att vi måste ha en avfuktare här, det här går liksom inte. Kläderna blir aldrig riktigt torra, det blir kondens på fönstrena under natten och jag har svårt att andas. Toppenlägenhet. Det kan vara så att jag längtar en smula till vår alldeles egna, varma och fina lägenhet i Stockholm. En smula bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar