tisdag 5 juli 2011

Efternamn

Det här med efternamn efter att vi har gift oss är inte en helt enkel fråga. Daniel vill ha kvar sitt efternamn, vilket jag självklart förstår, och jag vill gärna ha kvar i alla fall ett av mina. Nu när vi har grävt lite i det här, så förstår jag att jag har ju egentligen inte två efternamn, jag har ett efternamn och ett mellannamn, men jag har ju alltid använt mig av båda dessa namn och tänkt att de båda är mina efternamn. Och, nu vet jag inte vilket som är det egentliga efternamnet, det första eller andra? Jag har hört lite olika bud om det här, måste väl helt enkelt kontakta Skatteverket om detta och höra. Tydligen får bara en av oss ta den andra partens efternamn som mellannamn, något som vi från början tänkte att vi båda kunde göra, men nej. Så, då har vi kommit fram till att jag ska ta bort ett av mina namn och lägga till Daniels efternamn som mellannamn. Men, i processen måste jag kanske göra ett av mina mellannamn till efternamn, för att få det namn som jag vill ha kvar. Shit, lite förvirrande, jag förstår knappt något själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar