tisdag 11 oktober 2011

High tech

Trinity College Dublin är alltså det bästa universitetet på Irland, och ligger ganska högt i topp över universitet världen över, men det reflekteras väl inte riktigt i undervisningssalarna måste jag säga.


Här har vi en av salarna, och ett litet stycke virrig professor. Fokus här bör ligga på att det är en griffeltavla han har skrivit på. En griffeltavla. For real? 
 Stolarna ser ut att vara en kvarleva från sjuttiotalet då Arts building där jag har alla mina lektioner, byggdes.

I det här lilla rummet sitter vi 12 personer och en lärare, och det får verkligen inte plats en människa till, men här finns det ju i alla fall bord. Och en flashig projektorduk som rullas ner med hjälp av ett knapptryck. Heja de tekniska framstegen på Trinity!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, gud alltså.. inte topp-kvalite.. förvånansvärt dålig standard! Hoppas att plugget går bra iaf :)

    SvaraRadera
  2. Haha oj då! Jag brukade klaga på våra lokaler..dom var ändå nyrenoverade och högteknologiska. Tog någon fram OH skreeeek vi :p

    Sv: Sara: Visst är det, jag är ju en sucker för rosa..är ju bara fästmannen som är lite anti. MEN han har sagt att han inte bryr sig så hihi :)

    SvaraRadera