söndag 14 oktober 2007

If only you

Jag håller sakta med säkert på att bli galen. På riktigt. Sliter mitt hår. Skriker in i kudden. Jag måste nog ta ett break i mitt pluggande snart. Alltså, några månader. Inte just nu, kanske inte ens nästa termin, men i alla fall den femte. Annars kommer det inte finnas en centimeter kvar av en någorlunda fungerande person.

Min uppsats ja, den har jag fortfarande bara skrivit en halv sida på. Jag hittar inte orden. Jag hittar inte formuleringar. Jag har läst böcker men minns inte riktigt vad de handlat om, sådär i detalj som alla andra jobbiga människor verkar göra. Kommer ihåg alla jävla detaljer och på vilken sida de står. What's your problem?! Eller snarare, vad är mitt? Varför kan jag inte? Får jag svara själv, så är det snarast ointresse. Jag tycker om att läsa en bok, tycka att den är bra, och inte analysera den till bitar av oläslighet. Att njuta av en bok för att den är behaglig och bra går inte, det kan man inte skriva om i en uppsats. Där ska det vara flum, galet och virrigt, så långt ifrån ämnet du kan komma helst.

Fuck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar