söndag 14 oktober 2007

Well, well, well

Den här bloggen har ännu inte ventilerat allt för många känslor än så länge. Well, here I go.

En liten bakåtblick av vad som hänt den senaste tiden. Ginni från Nya Zeeland har hälsat på, väldigt kul. Vi har firat två av Jonatans bröder och hans bästa vän, Timothy numer 4 år och Teo numer 15 år och Oskar numer 20 år. Grattis grattis. Jag och Jonatan har köpt vår första gemensamma grej, en digitalkamera (som vi inte riktigt vet hur man lägger över bilderna till datorn på, well, vi har tagit ett gäng bilder i alla fall). Jag och Jonatan har bokat resa till Tunisien, vi åker på fredag. Jag har dessutom haft min alldeles första egna lektion i en åtta, och ja, det gick faktiskt bra! Möblerat om mitt rum. Rätt mycket faktiskt. Allt detta under nedstämdhet, jag tror det beror på hösten.

Nu, nu har jag börjat på min 8-sidorsuppsats med hög hög musik i öronen. Nu börjar ångesten alltså komma. Jag ska skriva åtta sidor om två ungdomsböcker, en från skolkanon och en från litterär kanon. Well, jag har läst dem båda. Bra båda två, inget extrabra, lagom spännande. Hur ska jag fylla alla sidor? Det ska analyseras vem författaren är och dessutom de historiska, sociala och litterär sammanhangen ska analyseras. De skrevs typ båda 2003, vilka historiska händelser kan jag komma dragandes med. 9/11? Om det hade varit en amerikansk författare hade jag säkert kunnat kommit med det, men nu är det svenska båda två. Vadå, Anna Lindh-mordet, nej. AH! Jävla överpretentiösa litteraturvetare. Jag tycker inte det är kul. Det är ointressant. Mina framtida elever bryr sig inte vem författaren är, jag har frågat.

Vidare rapport kommer. Be so sure.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar