söndag 6 januari 2008

Colbie Caillat

Hittade listan hos Camilla. Något att göra för att ursäkta att jag inte läser den kurslitteratur som ligger brevid mig.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja. Säkert en massa saker. En av dem; att resa utomlands själv.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga, vem håller dem egentligen?
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nä, inte vänner men bekanta och kompisars kompisar. Sammanlagt 5 bebisar känner jag till.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej.
5. Vilka länder besökte du? Spanien, Grekland och Tunisien.
6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008? Motivation. Mer kärlek, överallt, till allt och alla.
7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas? 4/7, vår förlovningsdag.
8. Vad var din största framgång 2007? Vad räknas som framgång, egentligen. En var att jag klarade av att vara själv i Salamanca, Spanien i två veckor utan mobiltelefon och med människor jag aldrig träffat förut. En annan, att jag och Jonatan blev tillsammans igen.
9. Största misstaget? Att jag gick med på en usel timpenning. Men, man lär sig av sina misstag, jävligt klyschigt men också sant.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Sjuk, ja, ett antal gånger. Det var inte jag som skadade mig, det var någon brud med stilettklack på krogen som skadade min fot. Hon klev på den. Det tog en månad eller två innan jag inte hade ont i foten längre. Blödning i muskeln trodde sjuksyrran.
11. Bästa köpet? Min bärbara dator, no doubt.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Säkert godis, men det ska det bli ändringar på! Annars kläder. Julklapparna blev en dyr affär.
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, jättemånga saker.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007? Kate Nash - Foundations. Timbaland-låtar, typ The way I are, Apologize. Kan inte komma på fler just nu.
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare. Av flera anledningar.
18. Vad önskar du att du gjort mer? Tagit mer ansvar för mitt liv.
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Gnällt.
20. Hur tillbringade du julen? Först jobbade jag, sedan hem till mormor och morfar i Skuttunge.
22. Blev du kär i år? Ja.
23. Hur många one night stands? Noll.
24. Favoritprogram på TV? Desperate Houseviwes, CSI.
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej, inte hatar, men ogillar.
26. Bästa boken du läste i år? Något av Paolo Coelho.
27. Största musikaliska upptäckten? Kate Nash eller Colbie Caillat.
28. Något du önskade dig och fick? En plattång. Kärlek av Jonatan ;)
29. Något du önskade dig men inte fick? Nej, önskade mig inget speciellt av andra än Jonatan som fick noga instruktioner.
30. Årets bästa film? Kan faktiskt inte komma ihåg vilka filmer jag sett. Ingen särskillt bra alltså.
31. Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Jag hade kalas för vänner och släkt. Jag gick till Systemet första gången. Jag gick ut med mina kompisar till Kickis, som var galet dåligt.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? En himla massa saker.
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2007? Töntig, psykbrytande och kärleksfull på en och samma gång.
34. Vad fick dig att må bra? Jonatan, mina kompisar, resor.
35. Vilken kändis var du mest sugen på? Han som spelar Dan Humphrey i Gossip Girl.
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Att "alliansen" vann året innan, och alla dessa förändringar som inte är till det bättre, enligt mig.
37. Vem saknade du? Maria.
38. En värdefull läxa du lärt dig i år? "Jag kan flyga. Jag är inte rädd." Jag klarar av saker själv, jag KAN.

1 kommentar:

  1. omg! kickis! när jag halvt om halvt blev muckad med av hon den där som kanske var en han?!
    shiiit.haha.det hade jag glömt!
    planer för året? vi msåte ses snart, eller iaf höras i veckan! pussss

    SvaraRadera