tisdag 22 januari 2008

Petter ft. Säkert! - Logiskt

Jag är galet dålig på att blogga. Jag veeet. Jag ska försöka bättra mig.

Dagens att göra lista:
  • Göra avbetalningsbudget till mamma
  • Maila klasskompis
  • Skriva nytt CV
  • Kolla artiklar till tenta
  • Kolla analysmodeller

De två översta är gjorda. Bra. Bara det jobbigaste kvar. Som vanligt. Jag borde göra det i omvänd ordning. Jobbigaste först, så man kan se fram emot de lätta...

Igår var jag och mamma på jumpapass på Friskis. Det var riktigt kul, faktiskt. Jobbigt som fan, och jag har lite träningsverk idag, men det är sååå värt det. Jag vill inte vara 30 och få hjärtinfarkt på grund av allt fett och socker som ansamlar sig i venerna, eller artärerna (vilka som nu går till hjärtat). Istället för att mäta kilon, som jag kanske skulle behöva gå ner 5 i, så har jag istället mätt mig runt rumpa och midja för att se hur mycket jag minskar i cm. För man kan ju gå ner i fett, men också i muskler likaså gå upp ii fett eller muskler...

Nu ska jag strax göra iordning mig, ska in till SU och äta lunch med Camilla och Bettan, och sedan är det information i Aula Magna till kl 17. Träffade mina nya klasskompisar igår, de flesta ska bli förskolelärare. Det är fyra som håller på och utbilda sig till gymnasielärare, och jag till högstadielärare, kanske sex som ska bli låg och mellan, resten är föreskoleinriktade. Dessutom kände många redan varandra i klassen, skumt! Vi har tydligen blivit indelade efter slumpen, men ingen jag vet på svenskan går med någon annan som gått svenska. Well well. De i min grupp verkar vara schyssta, coola tjejer. För just det, det är bara fyra killar i klassen. Varav tre heter Johan.

Och, i min grupp är det en till tjej som är 87:a. Äntligen! Inte yngst, första gången tror jag. Skönt att inte hela tiden värderas efter sin ålder.

Just det, jag träffade M från Guldfynd igår och hon sade att de söker någon kan jobba extra där och hon tyckte att jag skule söka. Hon skulle säga till hennes chef att hon vet vem jag är och hur jag är, typ. Så, jag ska försöka. På Guldfynd går man efter handelsavtalet, vilket man inte gör där jag jobbar. På Guldfynd finns toalett och säkert rinnande vatten med. Jag blir bara nervös över att OM jag nu skulle få jobbet, vad ska jag säga till min nuvarande chef som jag redan sagt att jag kan jobba i sommar till. Men, jag har ju i och för sig inte skrivit på några papper eller så heller... Aaah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar