fredag 10 juli 2009

Papsen

Hjärtat hade pratat in ett meddelande på min telefonsvarare när jag var på jobbet. Så gulligt, och jag log stort för mig själv när jag gick inne på Ica för att handla. Hur som helst tyckte han att jag skulle prata in ett meddelande på min telefonsvarare, istället för att de ska säg typ "Du har kommit till nummer ....".

Jag hade ett sådant intalat meddelande förut. Det var typ: Hej, det är Sara. Jag kan inte svara (blablabla). Just detta att Sara och svara rimmar, var tydligen någon hiskeligt roligt för papsen. Han ringade och talade in långa meddelanden. Eller pratade och pratade, han försökte rappa, och de började alltid på samma sätt: Hej det är pappa, jag kan inte rappa, men jag kan zappa... Och sedan följde en massa rimmande fraser. Vanligtvis ville han inget särskilt, typ bara höra hur det var eller något. Säkert 2-3 minuter långa meddelanden. Varje gång.

Och en annan gång för två somrar sedan när jag jobbade på hemtjänsten ringde han och sa; Jag vill bara säga att du har 45 år kvar till pensionen, ha det så kul på jobbet idag!

Man kan ju inte göra annat än att älska honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar