lördag 5 september 2009

Jag är en aning mätt, och lite trött

Jag fick bullar mormor, det ska hon ha tack för. Gullemormor hade tänkt på mig när hon bakade dem. Vill hon göda mig?

Hur ska jag sammanfatta den här dagen egentligen? Vad sägs om att låta orden äta och felkörningar, sammafatta det hela. Mormor och morfar bjöd på både kakor, mat och fruktsallad. På Ikea blev det en korv med bröd (man måste ju när korv med bröd bara kostar fem kronor. Fem kronor!). Hemma hos föräldrarna har det nu serverats kräftor och räkor. Ojoj, lite svullen om magen kanske?

Tanken var ju att vi skulle åka till Ikea i Uppsala, efter att ha besökt morföräldrarna, men min käre mor som inte har ett uns lokalsinne hittade bara till motorvägen och vi begav oss istället mot Barkarby. Och herregud. Vi åkte ju typ genom skog, skog och skog tills vi slutligen såg höghus och var på rätt kurs igen.

På Ikea köpte jag ljus. Små (doft)värmeljus, stora (doft)värmeljus, litet blockljus, större blockljus och slutligen runda platta ljus. Och en fin svart ljusbricka också. Alltså, i vårt hus i Mandal kommer ljusen brinna för full låga. Det kommer bli så tjusigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar