torsdag 3 september 2009

Tio dagar

Nu är det faktiskt bara tio ynka dagar innan jag flyttar till ett nytt land. Om tio minuter är det bara nio dagar kvar. Nio! Herregud. Jag skulle vilja säga att det här handlar om skräckblandad förtjusning, utan att överdriva.

Jag. Sara. Ni vet hon den där, som knappt vågar göra misstag, och än mindre ge sig ut på stora äventyr. Jag ska inte bara flytta, jag ska lämna tryggheten. Fast å andra sidan ska jag skapa en alldeles ny och egen trygghet tillsammans med mitt hjärta. Kärleken, mina vänner. Den finaste kärleken och jag kommer äntligen vakna upp tillsammans varje morgon, och sova vid varandras sida varje natt. Bara tanken av det gör mig alldeles lätt och lycklig.

Och mina vänner. Mina älskade, finaste, allra bästa vänner. Det finns inga som ni, och jag hoppas verkligen att ni vet hur mycket ni betyder för mig. Er kommer jag sakna mig galen efter, och jag hoppas innerligt att ni kommer och hälsar på mig. Även fast resvägen är lång och ganska dyr. Men, jag kommer ju inte vara långt bort för evigt.

1 kommentar:

  1. Jag kommer att sakna dig med min älskade vän :(
    Väldigt mycket. Men jag lovar att komma och hälsa på dig of cource :) Puss puss

    SvaraRadera