torsdag 27 mars 2008

Missy Higgins - Where I stood

I don't know who I am without you

Hemtentaångest. Som vanligt. Var femte vecka ungefär, är det inte hemsk ofta ändå? Jag har skrivit två sidor, av ungefär 5-6. Men, jag har ju hela kvällen och imorgon på mig. Jag kommer nog posta in min hemtenta, då har jag några extra timmar att skriva på.

Den här tentan handlar om skolhistoria, eller snarare utbildningspolitisk historia kanske man kan säga, samt hur det ser ut idag. Det är faktiskt intressant, det tar bara lång tid för mig att skriva. Jag vill lyckas på den här kursen, för en gångs skull. Jag får alltid g i mina kurser, jag har bara fått ett vg på mina snart två år. Rätt tråkigt faktiskt. Jag måste försöka förbättra mig. Men hur?

Titt som tätt får jag break downs, men det är bara att fortsätta. Jag har kollat på kurser till nästa termin om jag nu inte kommer inte på fortsättningskursen i didaktik. Jag skulle vilja läsa svenska som andraspråk, men den är 30 hp och deltid, vet inte om det innebär att den fortsätter terminen efter också, får då kan jag ju inte gå den... Annars blir det nog en kurs i barn- och ungdomskultur. Kommer nog läsa en kvällskurs eller distanskurs på det också. Fanns några spännande, typ elevers inflytande i klassrummet, och en som hette words som breddar ens engelska ordförråd. Det skulle ju vara bra med tanke på att jag vill läsa engelska som nästa ämne.

Jag shoppade som en galning härom dagen. Det får mig alltid att bli glad. Jag köpte bland annat en jättesöt klänning (jag har sett en bloggare som har en likadan http://kellybellybutton.blogg.se/1206285589_bako_fram.html#comment, jag har den färgen hon har på sig), massageolja och en massa annat.

Back to ångesten.

1 kommentar:

  1. Det kan du nog ha rätt i men så lång man hade blivit :) De hade vart kul

    SvaraRadera