måndag 19 maj 2008

Skrik och panik

Jaa, alltså den här veckan är galet full av plugg. Attans vad tråkigt det är! Idag skippade jag, Camilla och Malin föreläsningen och satte oss i ett uppehållsrum och fortsatte med Skinner-boken. Det är ju så sjukt tråkigt, men vi börjar ändå få lite koll. By the way, understrykningspennor och färgade mininotisar is the shit! (Det är sådant där man får uppskatta när man är student, liksom.)

Jag och Malin åt sedan mat från matsalen i skolan, någon citronmarinerad fisk eller liknande, himlans gott! Vi tog nog med oss lite mer bröd och sallad än vad man egentligen får, men man måste ju utnyttja de 55 kr man betalar för maten.

Vi fortsatte sedan med Piaget-boken, och nu har vi i alla fall kommit hälften av vad vi ska göra. Vi har fortfarande Vygotskij kvar, som ingen av oss knappt läst men som egentligen ska vara färdigläst till morgondagens seminarium. Det blir till att snabbläsa med andra ord, men det är en sisådär 200 sidor kvar att läsa tror jag. Suck. Det går liksom inte att läsa sådana böcker fort, med alla krångliga formuleringar och skumma ord. Vad sägs om Skinners aversiva styrning?


I torsdags åkte jag till Maria. I fredags klippte Johanna mig, och det blev super! Väldigt mycket kortare än förut. Det är liksom rätt kort (eller ja, väldigt kort i jämförelse med förut) i nacken och längre mot ansiktet. Jag blev nöjd. Fredagskvällen spenderades med 12 sköna tjejer som drack, sjöng och dansade gräsklipparen på Kårens dansgolv. Det var riktigt länge sedan jag hade det så kul! Bilder kommer senare när Maria skickat dem till mig. Träffade gamla klasskompisar som jag inte träffat på 11 år sedan jag flyttade. Så himla härligt!

Jag och Camilla åkte till Västermalmsgallerian. Jag köpte några olika sorters hårspännen på H&M (jag kan ju inte ha toffs längre!), ett lila linne och strumpor.

Nu ser jag fram emot kryssningen den 31 maj med 11 andra tjejer. Yey!

2 kommentarer:

  1. hahaha, ja eller hur :) ja det finns säkert nån som skulle ta på sig dom..

    SvaraRadera
  2. du får lägga ut en bild på nya frillan, hörru.

    SvaraRadera