måndag 6 april 2009

Fucking great

Dagens bästa var samtalet med Maria, och att jag antagligen får träffa mitt hjärta snart. Det är vad jag får leva på.

Dagens sämsta är skolångesten. Jag vet inte vad jag ska skriva om i min B-uppsats, ett PM om detta ska vara inne den 20/4. Jag vet inte om jag kommer att klara av engelskan nästa termin. Det är den akademiska engelskan som skrämmer mig. Jag vet inte om jag kommer klara av den. Självklart klarar jag av att läsa kurslitteratur på engelska, men att sedan prata på ett akademiskt vis, eller att skriva en akademisk text är jag inte lika säker på.

Veckans sämsta är att jag fått mitt sommarschema och har inte fått mycket jobb alls. 3-4 dagar i veckan, om ens det. Vet inte ens hur jag ska överleva sommaren, men tanke på att jag måste betala hyra och köpa mat. Det blir inga utsvävningar för min del i sommar. Jag vet inte hur jag ska lösa det här. 25/5-15/7 har jag 5 800 kr från CSN att leva för, och då ska två hyror betalas (sista maj och sista juni), ett busskort ska köpas, och mat. I juni kommer jag ha jobbat 7 dagar, alltså inga pengar att tala om, och den lönen får jag mitten av juli, och i slutet av juli ska nästa hyra vara inne. Det går inte riktigt ihop, som ni kanske förstår.

Så, jag är glad att jag får tillbaka pengar från skatten, tråkigt bara att de ska gå till hyra. Har jag tur får jag kanske ut årets semesterersättning också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar