söndag 7 juni 2009

Det är lite spännande med EU-valet ändå

Men samtidigt läskigt, i och med SD's framgång än så länge. Jag kollade på statistik jämfört med förra valet, och de har just nu 3,6 % jämfört med 2004 då de vid denna tidpunkt i räknandet fick 1,2 %. Det handlar om att nästan 55 000 fler svenskar har röstat på dem det här året, jämfört med 2004. Och alla röster är inte ens räknade.

Detta är en stor anledning till varför det var så viktigt att rösta idag, att SD inte ska få mandat. Och jag kan faktiskt tycka att om man inte röstar, så har man inte heller någon rätt att ha vädra åsikter om hur EU ser ut, för då har man inte ens försökt göra det bättre.

2 kommentarer:

  1. Ni är borta en vecka eller? Så underbart skönt ni kommer ha det, jag är inte alls avis, haha :P Men idag kikade ju solen fram igen äntligen. Ska visst bli mestadels fint väder nästa vecka :)

    SvaraRadera
  2. Vet inte riktigt hur sommaren ser ut längre. Nu vill jobbet att jag ska jobba hela nästa vecka också, och jag hade planerat att åka till en kompis landställe på söndagen och vara där hela veckan ut, och sen veckan efter på landet. Men nu ska det väl omplaneras lite antar jag :S

    SvaraRadera