fredag 12 augusti 2011

En ny dag

Och sa ar det en ny dag pa jobbet. En ny kvall egentligen, slutar inte forran 21 och borjar klockan 9 igen imorgon. Vad harligt. Den har helgen blir short but sweet. Kanske lite bio imorgon med hjartat, om kroppsont och huvudont bara vill forsvinna, annars vill jag bara chillaxa i soffan och ata onyttiga (helst sockerfyllda) saker.

Jag blir lite skramd for mig sjalv nar jag svarar i telefon pa jobbet, for jag tanker inte ens pa vad jag sager, eller hur jag sager det, och anda sa later jag likadant varje gang jag svarar. Samma tonfall, samma ord. Ibland stannar jag upp mitt i nar jag inser att jag svarar utan att tanka, creeps me out! Nar det ringer danska samtal svarar jag alltid pa engelska, for att jag inte forstar vad de danska rackarna sager. Men, igar var jag inte pa topp, tankte inte pa att det var ett danskt samtal och svarade pa svenska. Ah nej! Det var ett langsamt och jobbigt samtal och jag dansken fick genomlida, men det blev ju bra till slut. Han bokade i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar