tisdag 22 mars 2011

10 grader - perfekt för att ha flipflops eller dunjacka

En kort uppdatering om min mycket händelserika dag. Idag tog jag en tur till stan och letade efter en ny vårjacka, men det var himla svårt att hitta tydligen. Det känns som att jag var inne i Dublins alla klädbutiker, men iiiiingen jacka som var fin eller satt bra (vilket resulterade i ett mindre psykbryt). Nog om det. Better luck next time, liksom.

Vad gäller tvättandet, statusen på den är fortfarande mission impossible. Vi får den inte att använda tvättmedlet, den sköljer liksom bara alla kläder i 1 ½ timme, vilket känns lite onödigt. Detsamma gäller diskmaskinen har vi upptäckt. Perfekt. Bra grejer i lägenheten.

Jag har också tagit mig i kragen idag och mailat universitet som jag kan tänka mig att gå på, och skickat iväg ett gäng CVn till några olika företag. Nu gäller det bara att hålla tummarna hårt. Jävligt hårt.

En liten reflektion på tal om de kontraster jag tagit upp förut, när jag gick på stan såg jag både människor i flipflops, shorts och t-shirt (för 10 grader är ju varmt och skönt) och människor med dunjackor. Helt logiskt. Eh?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar