måndag 21 mars 2011

One mission completed

Dagens mission var att köpa en pyjamas, eftersom det är så satans kallt i irländska hus. Det är helt sinnessjukt kallt, känns typ som att det är samma temperatur inomhus som utomhus, vilket visserligen är 10 grader, men det är ju ingen temperatur att skryta om. Hur som, jag gick in till stan och mötte upp Daniel, vi gick in på Pennys (vilket är Primark, men heter Pennys på Irland) och jag köpte pyjamas, tofflor , och lite annat. Förstås. Pennys är en stor affär med kläder, skor, väskor, smink och lite heminredning till en mycket billig penning (och följaktligen inte världens bästa kvalitet).

Ett annat mission under dagen har varit att förstå hur tvättmaskinen fungerar. Vilket har fungerat, ja vad ska jag säga, lite sådär. En gång torktumlades tvätten i en timme (det är en tvättmaskin och torktumlare i ett, genialt!), den andra gången trodde jag att jag fick till det men det visade sig när tvätten var klar att varken tvättmedel eller sköljmedel hade använts. Vad fan! Nu kör vi på ett tredje försök, och jag hoppas verkligen på att tredje gången gillt gäller här alltså. För att bara torktumla kläder utan att tvätta dem, känns ju lite onödigt liksom. Mission impossible?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar