måndag 21 mars 2011

Ektorp, sill och knäckebröd

Jamen sådärja'! Nu är jag en Dublinbo. Och vad är det första vi gjorde när vi kom till Dublin då? Åkte till Ikea. Såklart. Vårt irländska hem kan ju inte innehålla irländska möbler, de måste ju vara svenska (eh?). En Ektorpsoffa, några små Lackbord, en Gislevmatta, en Malmbyrå och så vidare. Ja, ni förstår. Bilder kommer så snart sladdar, minneskort och annat har lokaliserats i allt virrvarr.

Dublins Ikea, allt ser precis ut som i Sverige. Förstås.
(Bild från google)

Och, vad ska jag äta till lunch idag? Sill och knäckebröd. Är jag dum i huvudet eller? Jag har inte ätit sill sedan typ i midsomras, men nu blev jag ju så sugen när vi var på Ikea. Helt logiskt. Det var nästan så att jag köpte med mig Marabouchoklad och Salta fiskar också, men hallå, jag hade bott i Dublin i fyra timmar så det kändes lite over kill.

2 kommentarer:

  1. Hade varit klockers om du köpt köttbullar och potatis i restaurangen! (det har dom väl hoppas jag, annars är det fy skam! ;))Hahah

    Hoppas du har det bra där bejb, saknar dig!
    <3

    SvaraRadera
  2. Haha, vi tittade aldrig på vad de serverade i restauranten, men ärligt talat så åt vi traditionell fem kronorskorv när vi hade betalat allt och skulle åka hem. Hehe

    SvaraRadera