måndag 14 mars 2011

Can't forget to breathe slow, count from one to ten with my eyes closed

Overload.

Lite för mycket just nu. På söndag flyttar jag till Irland, efter åtta månader i Sverige. Blandade känslor. Jag kämpar för att se det positiva. En utmaning, ett äventyr, en erfarenhet. Samtidigt kan jag inte se bort från vissa saker. Jag skulle ha varit klar lärare efter hösten, jag har inget jobb på Irland och kommer troligtvis få jobba med något skitjobb som jag faktiskt är överkvalificerad för, inga vänner. Norge all over again, liksom. Jag lämnar mycket här hemma. Jag lämnar vänner, utbildning, familj och lägenheten som jag älskar.

Trygghetsnarkoman. Nytt är läskigt. Jag måste kliva ur bubblan. Jag vet.

Utmattning. Känslorna går fram och tillbaka. Stress. Rädsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar