torsdag 31 mars 2011

Wish me luck

Igår var en rätt seg dag då internet slutade fungera titt som tätt. Internet är ju liksom min livlina nu när jag är hemma själv och inte har något jobb. Hade i alla fall en telefonintervju med ett företag igår, nu gäller det bara att hoppas att de tycker att jag passar för jobbet och får komma på en face to face-intervju.

På eftermiddagen tog jag en sväng in till stan, kikade lite i butiker, och sedan gick jag till Google för att möta upp Daniel och gå hem tillsammans med honom. Resten av kvällen var bara sitta i soffan, med varsin dator, soo romantic, right? Vi fick ett spontanbesök av Mi och Christian, så himla kul. Lite snack där, och sedan gick vi och lade oss.

Dagens äventyr består av att ringa Ryanair och försöka få dem att boka med Oscar på min biljett från Stockholm till Dublin, så han kan vara här under sitt påsklov. På Ryanair måste man nämligen vara över 16 för att få boka biljett, och jag har ju redan bokat min, så Oscar kan inte boka en själv. Hem får han i sådana fall flyga med SAS, som är typ tre gånger dyrare men har bättre service. What do you do, liksom? Det andra äventyret för dagen är att införskaffa tv (ÄNTLIGEN!) och mikro. Yay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar