onsdag 29 juni 2011

Några nyanser mindre vit, fräknig som fan och utvilad

Då var vi hemma igen. Det regnade när vi landade på Dublins flygplats, vilket fantastiskt välkomnande av den gröna ön. Verkligen. Jag ville bara springa tillbaka in på planet igen och följa med tillbaka till Gran Canaria. Vi har haft det varmt (oftast runt 28-29 grader, men en dag var det 33 grader) och soligt (det kanske kan vara så att jag har bränt mig en del emellanåt, ja). En klar fördel med att åka från Irland är ju att man åker tillsammans med irländare, vilkas pigment kanske inte är de mest färgrikaste, och följdaktligen känner man sig inte så fasligt blek längre. Tills man börjar sola förstås, och börja få schyssta tanning lines, det är då man inser hur blek man faktiskt var innan man åkte. Käre värld, säger jag bara. Men, även jag, en person med lite blekare pigment än genomsnittet (ja, om man räknar bort irländare då förstås), har fått färg. Faktiskt mer åt det gyllenbruna, än det röda hållet faktiskt. Hurra hurra hurra för mig! Men att få färg är inte något jag gör ostraffat, nu sitter jag här med eksem på insidan av benen och i armveckan. Nej, just det, jag är en av de typ 5 procent som inte växt ifrån typ "värmeeksem" som många bara har som små barn, men då är det ju en grym tur att jag just nu bor i ett land där jag verkligen inte behöver oroa mig för att bli för varm. Meeeen, strunt i det, vi har haft en otroligt skön och avslappnad semester. Nu är det back to reality, vilket just nu innebär att packa upp väskor och städa. Vad kul.



Vi drack drinkar från hotellbaren. Bad om en strawberry daiquiri, men fick något annat som inte alls var som en daiquiri, men det gick ingen nöd på oss. Vi drack dem ändå. 





Runt omkring i hela Playa del Ingles fanns vågar att väga sig på för 50 cent. Oklart vem som frivilligt väger sig på vägen till stranden.

Yumbo center, stället där alla turister verkar hänga, eftersom det var tomt på folk på alla andra ställen förutom här.

Här var det många drag shower, grymt!


Vi bad en man ta kort på oss, oklart varför han tar med våra fötter istället för utsikten.

Jääävligt billigt rosévin och fanta på balkongen på kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar