fredag 17 juni 2011

Välspenderade penningar

Mina mest välspenderade 70 euro här på Irland måste ju ändå vara min vind- och vattentäta jacka från Trespass. Det insåg jag igår när jag promenerade ifrån Pearse hem och det blåste och ösregnade typ så mycket att man nästan blåste bort och drunkade samtidigt liksom. Men tack vare min nya, väldigt tjusiga jacka så klarade jag mig galant hela vägen hem. Eh, funktionella plagg kan tydligen aldrig vara riktigt snygga. Antingen får man välja att vara snygg, kall och helt blöt, eller varm och torr. Jag väljer varm och torr alla dagar, för då är man ju liksom snygg när man kommer fram också, eller hur? Hur snygg är man är när man är genomblöt, håret hänger som på en afghanhund och sminket har runnit ner två centimeter liksom?


Bild från Tresspass hemsida

Jag klarade mig så bra, att jag till och med gick till Daniels jobb med ett paraply till honom eftersom han glömt sitt på en buss. Vilket visade sig vara helt onödigt eftersom det hade slutat regna lagom till att jag kom fram till Google, och solen sken istället. Well, that's Irish weather for you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar