onsdag 1 juni 2011

Reminder

Jag har ägnat en stunt åt att läsa gamla inlägg från bloggen (ego? Yes, mam!). Och alltså jag är ju inte den som är den, men shit vad rolig jag var (okej, lite partisk kanske) när jag skrev under 2008 (främst juni och framåt, innan jag blev singel det året var jag kanske inte den skojigaste). Ärligt talat så har jag suttit och skrattat högt för mig själv (självgod, much?). Jag har lyssnat på alla låtar jag skrev om på bloggen. Så bra musik som glömts bort på vägen.

Vad jag har varit med om grejer, de senaste åren, när jag verkligen tänker efter. Vad roligt jag har haft det! Jag skrev inlägg om att jag inte gjort mycket i mitt liv, att jag inte rest så mycket, att jag drömt en underbar dröm där jag gifter mig och gråter av lycka. Och nu sitter jag här, boende i Dublin, och tidigare bodde jag i Mandal. Om ett år gifter jag mig med världens bästa man, som gör mig så otroligt lycklig. Jag kämpade hårt 2008, för att ta mig upp och ur en negativ spiral, och jag lyckades. Jag lyckades ju faktiskt riktigt bra. Ibland kan de där tankarna komma över mig igen. Tankarna där värdelös är ledordet. Det är det jag har kämpat med de senaste veckorna. Men det blir bättre, det vet jag. För nu vet jag att jag är värd att må bra, att vara lycklig och älskad.

1 kommentar:

  1. HAHAHA. Jag tycker också om att läsa mina egna inlägg, speciellt under 2008. Guud så rolig jag var då, nu är jag mest bitter.

    Här kommer en påminnelse. Imorgon är det dag 50 av the Abchallenge! Är du med fortfarande? Slutspurten nu, kämpa kämpa!

    SvaraRadera