tisdag 14 juni 2011

Random. So random.

Idag tog vi en promenad till stranden vid Sandymount. Som ni ser är junivädret inte riktigt lika soligt och varmt i Dublin som i Sverige, men idag var det ändå ganska skön temperatur, om än lite blåsigt.

Daniel vid stranden.

Stranden i Sandymount. Havet är lååångt bort.

En underbart fin rosa pion (eller?) från rabatten där vi bor.

Givetvis måste jag vara med på ett kort med den fina blomman. Naturligtvis ser jag sådär avslappnad ut, och inte alls stel.

För några helger sedan var vi på Dylans och firade Jakob och Mikael som hade fyllt år. En härlig sommarkväll när vädret var otroligt bra här. Sommaren varade i tre dagar typ, sedan var det back to normal.

Okej, nu är ju min humor lite speciell, men jag tycker ändå att det är ett lite roligt namn på ett företag, från ett svenskt perspektiv alltså.

Det är de små sakerna som gör att man kan bli sådär riktigt glad, som att handfatet har en kran där man kan både kan få varm, ljummet och kallt vatten. Här gäller annars att man antingen blir skållad eller förfryser kroppsdelar som ska tvättas under kranen.

Aviva stadium sett från en av balkongerna på Google. Vi bor några minuter från Aviva.

För några dagar sedan såg vi dubbla regnbågar på vägen hem. Det måste ju betyda någonting, eller hur?

Och sist, men inte minst, så måste jag ju visa människorna som badade i Liffeyn i fredags. De hoppade från bron och hade sig. Samma dag såg jag en kvinna med öronmuffar. Well, man är nog lite olika van vid det här vädret. För irländare är ju det här sommar liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar