onsdag 21 september 2011

Effektivt köande

Så idag har jag, eh, köat. Först stod jag i en kö för att få ett papper med mitt namn och adress, sedan fick jag gå till nästa bord och skriva under ett papper på att jag följer reglerna för att få fee remission and what not, och sedan fick jag stå i en annan kö för visa upp pappret och skriva upp min Next of Kin och få en kalender och lite andra papper, sedan gick jag vidare till kö nummer fyra för att ta ett sjukt suddigt foto där man knappt ser att det är jag. Där fick jag sitta på en stol och vänta några minuter, och vips så hade jag mitt studentkort färdigt. Då var det dags att röra sig mot den sista kön, där man registrerade sitt konto.

Och det, ladies and gents, var registreringen till mina studier. Den irländska effektiviteten vinner över allt.

Men inget ont som inte för något gott med sig, som man brukar säga, för i en av köerna träffade jag på italienska Viviana som jag började prata med, och vips så hade jag en lunchkompis. Vi åt varsin Club sandwich  på Lemon, vilket inte var det bästa jag någonsin ätit, men det var ju kul i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar