tisdag 20 september 2011

Fresher's week

Igår var första dagen på Trinity. Jag mötte upp Anna där (tillsammans med en från Google), som också är en EU visiting student men inom ett annat ämne, och vi gick på orientation meeting tillsammans. Mötet var inte så värdefullt för min del, när man har bott här redan i ett antal månader blir det lite onödigt. Efter mötet var vi på en kort tur över campus, där de visade var olika byggnader ligger (har redan glömt bort det mesta, yay). Jag och Anna gick till ett italienskt ställe och åt lunch, snackade lite och sedan promenerade jag hem igen.

Arts Building, där jag antagligen kommer att ha mina kurser.

Huvudingången till campus.

Trinity har typ 110 societies. Under Fresher's week står alla socities på Front square och försöker  ragga nya medlemmar. Det finns societies för allt möjligt. Till exempel Yoga, Scandinavians, Food and drink och Visual arts.

Idag skulle jag ha gått på en visning av Sports centre, men jag mår så illa så det får bli på fredag istället. I eftermiddag är det i alla fall en welcome reception som vi ska gå på. Spännande.

2 kommentarer:

  1. sv:Ja Sara hoppas det, säkert roligare att skriva i par men men precis som du skriver finns det ju fördelar med att skriva själv också. Och du vet ju,det gick ju super för dig :) Jag vill skriva om tvåspråkighet i förskolan, hur man ser på svenska som andraspråk har inte hittat en klockren formulering än dock hehe

    Hur går bröllopsplanerna? Jättefin temafärg, min svägerska hade också mörklila. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande :)
    Det finns en dansk Googlefru som heter Julie (har du kanske träffat henne?) som också börjat på Trinity precis, kan vara bra och veta :)

    SvaraRadera