onsdag 28 september 2011

Oh, what a wonderful day

Det är en helt underbar dag i Dublin idag. Solen skiner, det är över 20 grader varmt, och jag kan nog nästan gå så långt som att säga att det här är den varmaste dagen vi har haft här i Dublin sedan jag flyttade hit i mars. Fab! 
 Så, jag gick inte vilse på bibblan idag. 1-0 till mig. I typ 2,5 timmar satt jag och antecknade grejer från en av böckerna som man bara får läsa på biblioteket. Insåg sedan att jag borde ha haft med mig lösa pengar så jag hade kunnat köpt ett Kopikatkort så att jag hade kunnat kopierat istället för att få ont i min arma handled av att skriva. Well, 1-1 mellan mig och biblioteket kanske man kan säga då.

Efter att ha suttit inne och längtansfullt kollat ut var tredje minut, så packade jag ihop och gick till Merrion square och låg där i nästan två timmar. Helt underbart. De har planterat så fina blommor i parken, och här får man ju faktiskt sitta vart man vill (till skillnad från St Stephens green, där man aldrig någonsin får sitta vid blommorna och det kommer typ parkpoliser och kör bort en om man sitter där. Slut på världens längsta parentes).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar