måndag 26 september 2011

För feg för... allt?

Åh, mitt psyke klarar inte av nya vändningar i livet. Vad jag behöver är rutiner, rutiner, rutiner. Just nu har jag inte det, vilket innebär att jag försöker sova så länge så möjligt på morgonen, även om jag är pigg så klarar jag inte att gå upp innan klockan 9. Jag vet inte vad det är, men det är sjukt jobbigt just nu. Jag vill bara dra ett täcke över huvudet och går i ide.

Freshers week är slut nu, och idag börjar terminen på riktigt. Förhoppningsvis blir det lite rutin på det här nu. Jag är uppsignad på fyra kurser för Michaelmas term. The applied linguistics for English language teaching I, Aspects of written language, Language and variation och History and globalisation of English. Det som har slagit mig är att jag ska läsa lika många poäng som man gör i Sverige, men jag börjar liksom läsa kurserna en månad senare än vad jag skulle ha gjort i Sverige. Eh. Det kommer gå bra. Så klart. Men, jag blir lite lätt stressad när jag tänker på det. Lite lätt. Den första föreläsningen/seminariet (eller vad det nu är här) är idag mellan fyra och fem, det är i kursen Aspect of written language.

Om jag ska vara helt ärlig så känner jag att jag helst av allt skulle vilja fega ur och åka hem till Sverige. Jag orkar inte.

1 kommentar:

  1. Det kommer gå bra!! Första lektionerna kommer det vara jobbigt men sen tror jag du kommer älska att plugga igen!
    (skit snygga skor btw!)

    SvaraRadera