tisdag 20 november 2007

Glansen

Jo, jag har ju sökt jobb på en smyckesaffär i centrum. Jag var där i lördags på en informell intervju. Berättade lite om mig själv (alltid svårt, tycker jag. Blir alltid lite klyschigt på något vis.) och så vidare. Idag ringde chefen, och jag ska dit och prata igen imorgon. Men jag vet inte om jag fått det? Hon uttryckte sig lite vagt liksom, som att hon vill träffa mig igen innan hon bestämmer sig. Usch, sådant här är så himla jobbigt. Man ska försöka se ut och låta som att man är den perfekta människan för jobbet. Det här jobbet är som gjort för mig, typ. Men ett extrajobb på en smyckesaffär, är visserligen supertrevligt men det är ju inte vad jag kommer jobba med till slut. Well, jag hoppas jag får det i alla fall. Hemtjänsten, no more. Jag orkar faktiskt inte mer. Inför varje gång jag har sagt att jag ska jobba där, har jag haft ångest flera dagar innan. Kan tyckas vara lite mesigt, men hemtjänsten är jobbigare än vad man tror. De som orkar jobba där länge ska ha en himla massa cred och högre lön.

Annars har jag ju bibblan också. Vilket i och för sig också är himlans trevligt och mysigt jobb (dock inte så lugnt som vissa tror), men jag får ju bara några timmar här och där, och jag skulle gärna vilja ha mer pengar. Flytta-hemifrån-drömmar kostar. Nya sängar, matbord, stolar, mikrovågsugn, dammsugare, strykjärn, vattenkokare, stekpannor och kastruller kostar en rätt stor slant. Dessutom vill Jonatan att vi ska köpa en ny TV sedan med, men det får vi faktiskt vänta med tills min går sönder. Jag fick den när farmor dog för ungefär 12 år sedan, och den har hållt prima än, så inga onödiga utgifter till den går sönder. Och INGA avbetalningar.

Nu ska jag strax kolla på Desperate. Me love. A lot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar