måndag 17 december 2007

Colbie Caillat om och om igen



Jag orkar knappt skriva något. Jag känner mig på något sätt helt tom inuti, samtidigt som det är ett stort kaos i huvudet. Jag känner mig disträ. Jag orkar inte lägga ner tid i något. Konstant trötthet. Jag borde skriva min VFU-uppgift nu, men jag har ingen lust. Jag får panikskriva imorgon istället.




Mina arbetsförhållanden är inte de bästa. Inget rinnande vatten, ingen toalett, ingen riktig rast. Idag var jag så sjukt kissnödig att jag fick stänga affären för att gå och kissa. När jag äter, sitter jag i vår lilla skrubb med dörren öppen ifall det kommer någon kund. Jag blir i alla fall en erfarenhet rikare. M, som jag åkte med till jobbet idag jobbar på Guldfynd. Hon sa att de kommer behöva någon i vår och i sommar där, och frågade om jag var intresserad. Där går de efter Handels avtal, dubbel lön på helger alltså. Ju mer jag tänker på det, desta mer vill jag. Jag har ju inte ens skrivit på något papper på Glansen. Ah. Jag kanske inte ens skulle kunna få jobbet på Guldfynd, men det är värt ett försök.




Jag och mamma har precis beställt från Yves Rocher. Billigt, och kanske bra. Jag beställde bland annat rengöringsservetter och läppglans.


Jag försöker köpa min lycka. Jag lyckas nog inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar