söndag 9 december 2007

Folktales from Africa

Igår var jag och Jonatan och hälsade på hos hans farmor och farfar i stan. OJ, så fint de har det. En femma på Fjällgatan med utsikt på Gröna Lund och Skeppsholmen (och från ett av deras fönster kan man se bänken där jag och Jonatan förlovade oss. Wise choice:) ). Renfilé och potatis, och supergod efterrätt från Södermalmshallen eller något sådant. Mums!


De har precis kommit hem från Sydafrika, och Jonatans farmor hade köpt presenter till mig. En bok med folksagor från Afrika. Hur fin som helst. Blev riktigt glad. Berättade att jag funderar på att bli lärare i engelska också, då blev hon alldeles exalterad och superglad. Prima. Jag fick också en tvål med rooibus (hur det nu stavas) i och handgjord nougat med fikon i. Hur gulligt som helst!


Jonatan fick en keps från Sydafrikas rugbylag som vunnit typ VM eller liknande och äkta rooibuste (hans favoritte, by the way). Riktigt bra.


Sedan blev det förfest hemma hos Oskar. Men till slut på Tegel var det jag, Jonatan och Christoffer som hängde. Riktigt skoj. Det var ett bra tag sedan jag var så berusad som igår. På vägen hem gick jag som på moln. Vi sov hemma hos Christoffer, lite närmare så. Vaknade halv tolv i morse. Christoffer ringde till Jocke som lånade oss sin bil, så vi kunde bli hemskjutsade. Skönt. Riktigt trevlig gårkväll.


Nu sitter jag med en massa papper i sängen och försöker skriva klart min uppsats. Det går väl sådär. Sakta men säkert framåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar