torsdag 6 december 2007

Teoretisk position,

analysmodell och metod. Motivera. Biografisk och vilken mer? Analys av Strindbergs Silverträsket, i momentet Litträr textanalys. Trött på motivationer till det ena eller det andra. Kan det inte bara vara på ett sätt ibland, och få vara så utan att rota i varför, hur och när?

Basgruppsdag, vilken gick relativt smärtfritt. Vi somnade inte. Det var rätt intressanta saker som uttryckes, om än vissa (läs rektor i min första VFU-skola) motsade sig själva ett flertal gånger. Nachostallrik på Anjas sedan. Mums. Det var något jag sett fram emot ett tag. Sedan gick vi till Ica för att inhandla lite godis till pluggandet ikväll. Sedan gick jag och pratade lite med min kära arbetskamrat, och sedan till högstadieskolan och hämtade min VFU-rapport och min datorsladd (hallelulja!).

Nu måste jag skriva mer på min didaktikuppsats, för jag måste skicka den till J idag för att få gensvar (alla andra kan skicka i helgen, tack J.), hon får ett slarvigt första utkast, jag har inte hunnit mer. Vad kan jag göra?

Jag längtar till måndag kväll då man kan fira att den jobbiga perioden är över.

Fredag: Tanktömning. Sista kårfesten i Lärarhögskolans lokaler, well that sucks. Nu blir det SU's kårfester som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar