torsdag 12 februari 2009

Ta bort luddet. Ah.

Jag var nere i tvättstugan förut. Men jag blir ju som förvandlad till en tjurig granntant när jag är där nere. För det är näst intill ingen som tar bort luddet från torktumlarna. Uh! Det där med att hämta sin tvätt efter sin tvättid är det lite sisådär med. Så jag går där och borstar bort någon annans ludd med hårstrån i, sopar och suckar. Jag har till och med lagt en borste ovanpå en av tumlarna, men det har gett noll resultat. Det måste väl ändå bli någon vuxenpoäng eller två. Eller kanske bara gnällpoäng. Oh well. Poäng som poäng, i min bok.


Oh, tänk, jag googlade på tvättludd och det fanns en bild. Folk tar bevisligen kort på allt. Google är ju fantastiskt.

Imorgon ska jag jobba hela dagen. Oh my. Alltså ingen bloggning. Kanske orkar mig på en trött morgonbloggning, och en snabb update när jag kommer hem från jobbet.

1 kommentar:

  1. Tjena
    Jag har "lånat" din bild på tumlarluddet. Hoppas det inte gjorde något.
    Skapade precis en grupp på FB... "Ta bort luddet i tumlaren efter dig, idiot!"
    Monica

    SvaraRadera