tisdag 9 december 2008

Jättedåligt, blev superbra

Gårdagen var fantastiskt dålig igår fram till att jag åkte till falken. För att ni ska förstå hur dålig den var, så lyssna på det här; dagens höjdpunkt var att jag såg Leif Pagrotsky (hur det nu stavas) vid uni. Fram till svullningen hos falken alltså. Kanske var också pussen på pannan hutlöst tidigit på morgonen en av höjdpunkterna.

Falken och jag började med efterrätten, och avslutade med en omelett (eller ja, snarare äggröra, trots att falken gång på gång bedyrade att hon är jättebra på att göra omelett, haha). Vi var avundsjuka på alla som kan "after worka", så vi gjorde oss en egen liten drink. Eller ja, mintuu och oboy, och det blev sjukt gott.

Självklart var det ingen buss som matchade tåget som jag åkte hem med, så jag fick gå hem. I regnet. I spöregn. Som tur var ringde Maria och livade upp promenaden. Lutar åt att det blir Örebro på nyår. Om det inte finns något annat förslag. Du kan väl fråga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar