tisdag 23 december 2008

Åh, jag vet inte

Man får inte ut mycket klarhet ur mitt förra inlägg. Det är bara olika saker. Ibland är det svårt att få ut sina tankar i skrift, men kanske är det vad jag har gjort. Allt i ett enda virrvarr.

Well, what ever. Strunt samma. Det är som det är. Jag orkar inte göra något åt det. Jag vill göra något, men jag vågar väl snarare inte. För jag är rädd. För vad? Vad har jag att förlora?

Jag tar ständigt fram mina sämre sidor och visar upp dem. Det börjar få mig att tro, att de är de enda sidor jag har numer. Det där med att de ska vara charmiga, har jag övergett.

1 kommentar:

  1. okej, så några tankar om det du skrev :)
    jag känner igen mig lite, att inte resa jorden runt tre varv och sova i träsk, och att inte ha nått "hett" yrke med asbra betalt och julbonusar...
    jag tänker så här (du tänker nog kanske lite lika där också, jag hoppas det) here we go;
    när allt kommer till kritan så handlar inte livet om vem som har gjort mest och sett mest och tjänat bäst. det handlar om att göra det som känns rätt för dig, oavsett om det innebär att åka jorden runt eller vara fullkomligt lycklig i åkerberga eller sthlm eller sverige.
    Det handlar om att ha människor i sitt liv som får en att må bra, som ställer upp och som man har roligt med. Vilket intryck man gör på andra människor är det största man lämnar efter sig när man försvinner. och du gör intryck sara! samma sak gäller vad man väljer att sysselsätta sig med och jobba med. alla behövs, och man ska trivas med det man gör! vi kommer bli asbra lärare och vi kommer att ha roligt! det var en liten sexåring som hade sagt till min lärare en gång att han visste varför lärare tjänade så lite (hur han nu visste det!) det var för att vi har ett sånt roligt jobb! så vi får betalt i glädje och i att få göra avtryck i andra människor :)
    sen kommer den delen som handlar om att man ska vara lycklig och trivas med den man är och vad man gör. och det är väl inte lätt eller självklart, sånt går upp och ner antar jag.
    men! du är en fantastisk person sara! du är snäll och rolig och får folk att trivas i din närvaro! man kan lita på dig och prata med dig. det är sjukt bra egenskaper, alla har inte dom! så var snäll mot dig själv ;) cut yourself some slack så att säga, haha
    jaja, nu har jag babblat nog ;)
    pusssss!!!

    SvaraRadera