tisdag 9 december 2008

No return

Papprena är påskrivna. På måndag hämtar jag nyckeln. På onsdag nästa vecka flyttar jag in. En vecka och en dag kvar. Så nu ska det packas, jobbas och pluggas. Höjdpunkten blir julbordet med jobbet på torsdag.

Hemförsäkring ska fixas, tv-kanaler ska beställas, papper om bredbandet ska skickas till comhem. Det ska inhandlas en soffa, ett soffbord, en matta och någon form av förvaringshylla till badrummet. Smågrejer som schampoo, tvål, duschdraperi, badrumsmatta och tandkräm måste också inhandlas. Och mat. Förstås. För jag måste väl antagligen få i mig lite kolhydrater, proteiner och fett också.

Och livet i övrigt? Jag vill mest sova hela dagarna. För jag har ingen motivation att gå upp på morgonen. Det finns inte något som lockar. Och det är bara mörkt mörkt mörkt ute. Det är några få timmar som det är ljust, men då regnar det allt som oftast, eller är kallt och blåsigt. Och nej, jag är lite negativ, men det är bara just nu. Det går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar