fredag 1 februari 2008

Coldplay - Fix you

When you try your best but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse.
When the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
Den senaste veckan har jag inte varit i skolan en enda dag.
När jag vaknar känner jag mig helt tom. Allt är för mycket. Jag vet inte vad som hänt med mig det senaste halvåret. Det känns som att jag inte känner mig så glad som jag borde, eller det känns inte bara så. Det är så. Jag har mina stunder då allt känns så jävla perfekt, men när jag vaknar på morgonen efter är känslan som bortblåst. Jag är pigg, men i huvudet känner jag mig helt slut och tvingar mig själv att sova lite längre trots att jag egentligen inte behöver.
Jag har kanske sovit en hel natt kanske två gånger det senaste halvåret. De andra har jag vaknat tusentals gånger för att sedan somna om igen, för att vakna, för att somna. Gång på gång. Natt efter natt.
Nu letar jag efter någon slags quick fix, något enkelt som ska göra att livet blir på topp igen. Det som jag säger åt alla andra att INTE göra. Jag är så patetisk. Jag vet ju att det inte hjälper. Nu ligger tankarna på att om jag bara går ner lite i vikt, då kommer jag känna mig fin och allt blir bra. Eller, om vi bara flyttar hemifrån snart så kommer allt blir bra.
Jag har inte ens läst en hel bok sedan jag började på den här kursen, och vi ska ha läst säkert 4-5 stycken redan. Vad är det för fel? Jag finner ingen motivation till att ens öppna boken. Ingen motivation att nästan spendera mer tid på att resa till och från skolan än vad jag är där.
Jag vill inte att det ska gå ut över Jonatan. Jag älskar honom mest i hela världen. På riktigt. Det finns ingen mer underbar människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar