fredag 8 februari 2008

Kaaanske

Ja, intervjun i onsdags gick rätt bra. Det tror jag i alla fall. Chefen verkar så ofantligt mycket bättre än min nuvarande. Jag satt och pratade med henne i lite mer än en halvtimme, och det var väldigt avslappnat. Den jobbigaste frågan var väl när hon frågade vad jag kunde tillföra butiken. Vad ska man svara på en sådan sak?! Men, då typ sa jag att jag är positiv och tycker om att prata med folk osv. Hon sade under tiden jag var där att hon tyckte jag verkade bra, och att det kändes bra med mig. Men hon behövde tänka lite, och ska ringa mig på måndag och säga hur det blir. Well, det är bara att hoppas. Men det är inte hela världen heller, annars får jag njuta av att inte extrajobba ett tag. Jag har faktiskt extrajobbat på olika ställen sedan jag var 15.

Efter intervjun jobbade jag på G. Chefen jobbade innan och typ antydde om att det var mitt fel att de var stressade för att jag inte kunde jobba kl 14. Sedan fick jag en tillsägning om att jag inte fick ha med min lillebror på jobbet, något jag haft ett fåtal gånger. Suck. Well, hela kvällen gick galet segt. Jag pratade en del med A i Hälsokostaffären som ligger precis brevid, och vakten K, jag berättade att jag sökt nytt jobb och så, och så berättade jag att jag tycker att min chef är lite underlig, då sa K att det många som tycker så. Väldigt skönt att veta att jag inte är ensam om att tycka det... A tyckte att jag ska prata med den ordinarie på mitt jobb om att jag vill sluta, så kan hon hjälpa mig.

Kollade upp lite grejer på LO's hjälpsida för unga. Kom då att tänka på att min chef inte betalar ut semesterersättning till mig, något hon måste göra. Fan, jag borde kollat på den sidan innan, för då hade jag aldrig tagit det där skitjobbet. Jaja, jag får se det som en lärdom, nu vet jag att det är saker man måste efterfråga som jag tidigare trodde att man skulle få på en gång, typ OB och semesterersättning.

Ikväll är det fest hemma hos Stefan. Det blir väl trevligt. Köpte en ny svart långärmad tröja på rean på Lindex idag. Den var inte så billig, men himla fin. Så nu har jag typ inga pengar. Bra, Sara. Äsch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar