lördag 10 januari 2009

Nyårslöfte

Nyårslöften, är det någon som ger dem längre? Alla säger nej, med motivationen att de aldrig hålls. Men jag ska hålla mitt löfte. Det handlar om mitt välmående, min utveckling och min värld.

Mitt löfte må låta töntigt, och kanske lite konstigt, kanske till och med något som borde vara självklart. I år ska jag vara den som tar ansvar för min egen lycka, mitt välmående och mitt liv. Jag ska inte vänta på någon som ska göra mig lycklig, det är något jag måste se till själv. Att lita på mig själv, att jag faktiskt kan lite på mig själv.

Efter att ha förlitat alla dessa saker på ett förhållande, tänker jag inte göra det igen. Trygghet, att kunna lita på någon, att ge varandra glädje, kärlek och lycka. Självklart, det hör till ett förhållande. Men, jag tänker inte vänta på ett sådant för att känna mig lycklig. Åh, allt det här är väl så självklart för många. Några av er kanske inte ens förstår vad jag talar om. Skönt för er.

I wish myself all luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar