torsdag 15 januari 2009

Utsatt av spelet?

Så, ni vet Spelet av Neil Strauss? Jag fick boken av mamsen som tyckte att jag behövde läsa lite om raggningsteknik. Hah. Som att jag behöver det, tänkte jag. Well I sure did. För er som inte hört talats om boken så handlar den om hur killar ska ragga på tjejer. Mycket går i princip på att ignorera den man är intresserad av, fälla kommentarer som är likgiltiga eller till nedvärderande. Det låter ju galet, det tänder man ju inte på.

Men tydligen. Efter några sidor, så inser jag att bit-mig-i-halsen-killen från i somras, har kört varenda grej i boken. Och som jag föll för det. Nåväl, jag var ett enkelt byte efter att ha varit singel i några veckor. Vad är grejen? Hur kunde jag falla för att bli ignorerad? Jag skrattade så att jag höll på att dö när jag läste boken.

Två killar kommer fram till oss. De inleder med någon fråga om var man ska gå ut i Stockholm. Check!

Den snygga av dem pratar bara med mina två kompisar. Why? tänker jag, men pratar glatt med hans kompis. Check!

Efter tag börjar han prata med mig, säger något halvt negativt, jag kommer inte ihåg vad. Check!

Han rör vid min hals, säger att jag har ett fint halsband. Jag fnittrar. Check!

Senare "isolerar" han mig, frågar om vi kan gå iväg en bit och prata. Självklart, jag går glatt efter. Check!

Sedan pratar vi lite, och han frågar; Får jag kyssa dig? Men ja, självklart. Check!

Och hur slutar kvällen sedan? Jag åkte med honom hem. Han körde till och med "bit mig i halsen"-grejen. Oh my.

Jag gick på allt. Jag vill ju inte gärna tro att den där tekniken ska fungera på mig. Jag vill att en kille ska visa intresse, inte ignorera mig. Well...


Nu lånas boken ut till alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar