tisdag 13 januari 2009

Oh yes.

Nej, alltså, nu får jag rycka upp mig. Inget tönteri. Mitt nyårslöfte. Min egen lycka, ni vet. Mitt välmående, and all that.

Jag har egentligen en salstenta på lördag, den kommer jag dock inte göra. För om jag gör den, kommer jag vara helt slutkörd inför terminen som börjar nästa vecka. Jag behöver ny energi, och vila upp mig. Någon kanske tycker det är oambitiöst, någon tycker förmodligen att jag är förjävla lat. Tough shit.

Imorgon premiärtränas det på Friskis i stan, medeljumpa. Här ska det svettas, och flåsas tills falken och jag stupar av ren glädje. Sanningen är att det faktiskt inte finns något mer befriande än att träna (okejdå, kanske sex). Därefter ska det ätas tårta, och drickas ett glas cider eller tre. Och ja, jag ska trycka i mig en jävulskt massa kolhydrater efter att jag har tränat. Det är så jag jobbar liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar