söndag 13 juli 2008

Musiktips?

Jag vill ha musiktips, på musik som inte är ledsam för det är typ all musik jag har på datorn.

Jag träffade förresten J's mamma igår. Hon fick mig faktiskt att må lite bättre. Vad hon sa tänker jag inte skriva här (ifall att J nu skulle läsa, vilket han inte gör, men ändå). Well, det var bra i alla fall.


Jag kommer nog förresten ta bort min facebook. Jag orkar inte ha vetskapen om att Jonatans sida finns där och att jag när som helst kan kolla på den. Jag vill inte få reda på där om han har en ny tjej...


Nu ska jag nog lägga in några grejer på tradera.se.

3 kommentarer:

  1. Vad bra att det känns bättre nu...

    SvaraRadera
  2. Belle och Sebastian är bra. Tolkningsfråga om det är ledsen eller glad musik. Så är det ju med popmusik. Ledsna texter med glad musik kanske.

    Kolla upp låtar av dem som "I'm a cockoo", "Seeing other people"

    Det GLADASTE jag kan komma på är antaligen "S:t Thomas" av Sonny Rollins.

    eller vad som helst av

    Richard Bona (t ex skivan Munia: The tale", men vilken som helst funkar)

    eller typ vad som helst av

    Penguin Café Orchestra.

    eller låten "Satisfaction" av Devo

    eller "Rara underbara Katarina" av Ingmar Nordströms.

    eller Beach Boys skiva "Pet Sounds"

    Frågan är dock om du gillar något av detta, haha.

    Take Care!

    SvaraRadera
  3. http://youtube.com/watch?v=SNnVqTZP3Ig
    Den här blir iallafall jag glad av :)

    SvaraRadera