måndag 25 augusti 2008

Jag vet inte

Alltså, jag känner ju mig helt lost med hela killgrejen. Alltså, inte the thing, men med allt runt omkring. Samtal, sms, vad man får och inte får säga. Jag är ju helt bortspelad känns det som.

Får jag ett sms, svarar jag för det mesta på en gång. Meen, det är kanske fel? Har lite fått vibbar att man inte ska göra så, man ska vänta ett tag. What? Varför? Och hur länge? En timme, en dag, tre dagar?

Om jag vill smsa, då kan jag alltså inte riktigt göra det? Eller? Vad är det för jävla oskrivna regler? Sådana som jag förstår ju ingenting. Om man är intresserad, då ska man väl visa det? Eller, är det att man ska spela svårflörtad, fast alla i hela världen vet att det inte är så. What's up med jaga och bli jagad?

Dessutom, en tjej som är "på" är tydligen ganska ohett? Meeen, vad är det här? Ska vi tjejer sitta i ett jäkla hörn, inte säga att vi vill, inte smsa eller ringa för att vi inte vill uppfattas som för på fast allt vi egentligen vill är att hångla upp människan ifråga mot en vägg? Tydligen. Jag är förlorad i den här oskrivna regelstyrda världen.

Om jag vill något, säger jag det, men nu vågar jag inte längre. Jag vill inte uppfattas som för på.

2 kommentarer:

  1. Ja, allt går bättre. Vi har nog hamnat rätt igen efter otaliga disskusioner :)

    SvaraRadera
  2. haha, ja du. Det här med hela killgrejen är inte lätt ;) Man vill ju inte vara för påflugen samtidigt som man gärna vill vara med killen ganska så mycket :) hihi

    SvaraRadera