onsdag 20 augusti 2008

Upprop

Nu känner jag mig lite lättad. Jag går nu på kursen Svenska som andraspråk I. Den verkar riktigt spännande. Var på uppropet idag, kan ju säga att det säkert inte är någon som är så ung som jag. Många är över 35-40strecket om jag får gissa. Ett tiotal av dem är redan lärare.

Blir så jäkla trött på sådana därna informationsgrejer, antagligen för att jag får höra dem varje termin. Det informeras inte om kursen, utan mer generellt. Folk ställer dumma frågor. Jo, jag vet, jag ska bli lärare, då kan jag väl inte tycka att det finns dumma frågor? Men jo, från vuxnas sida finns det dumma frågor. Om de bara skulle tänka ett steg till, skulle de inte behöva ställa frågan. Eller för den skull upprepa en tidigare fråga som redan svarats på med omsorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar