söndag 2 november 2008

Helgen

Den lilla utgången i fredags blev kul. Trots tröttheten och ont i fötterna, det botades med några glas cider, och livet blev underbart igen. Hur som helst så slutade kvällen med att jag sov hemma hos min kusin N, vilket kändes som ett jättesmart drag just då eftersom det inte tar lika lång tid att åka hem till honom som till mig, och så hade vi ju inte träffats sedan hans poolparty heller. Men på hemvägen kändes det inte som ett lika smart drag eftersom det tog mig typ 1 timme och 45 minuter att åka hem. Jaja, jag får väl glädja mig med att jag fick träffa kusinen i alla fall.

Shoppade en ny vinterjacka igår. Stor och ganska ful. Jag hittar inga snygga vinterjackor. Begreppet snygg inbegriper att jag helst inte vill se ut som ett hus i den, och den får gärna vara smickrande för figuren. Men nej nej! Jag vill ju dessutom att jackan ska vara varm när det är kallt, alltför många krav tydligen. Därav blev det en sådan där svart Everestjacka (någon som förstår vad jag menar?). Den får duga.

Resten av kvällen sov jag faktiskt, men några avbrott för mat och lite tv-tittande. Nu ska jag städa mitt rum. Eller ja, strax. Jag orkar inte riktigt än. Jag samlar mina krafter, så snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar