fredag 28 november 2008

Jul, jag?

Full rulle på jobbet. Chefen kallade mig för gumman flera gånger, det måste väl ändå ses som något bra? Första jobbdagen med julskivan på, som nu kommer spelas vareviga dag fram till jul. Julkänsla? Nej, inte mycket av den varan. Det enda man gör att slå in paket och lyssna på julmusik. I en månad, liksom.



Tog kort på min nya tröja, som är lite julig. Eller ja, den är röd - alltså julig, på den nivån ligger min julighet. Jag tycker den är sådär fulsnygg, tönthäftig, liksom. Mamma sa i förbifarten något om clown. What?! Tack mamsen, jag älskar dig med. Och jomenvisst, det ser lite ut som en gravidmage. Men det är bara en illusion mina vänner! Jag skyller på att tröjan är rutig. För nej, det kan inte vara att jag ätit någon godisbit för mycket den senaste tiden. Absolut inte, det måste bero på den mönstrade tröjan, eller hur? Och dessutom är ju vinkel jag håller kroppen i förskräkligt konstig. Och tummen i fickan? Ja, det kändes som en bra idé just då. Jag ska öva på att posa, okej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar