måndag 24 november 2008

Sonja Aldén - Du får inte

Lördagskvällen var en succé (vad annars?). Det har tillkommit en person till gemenskapen, välkommen renen! Kvällen innehöll såväl säkerhetskoll av polisen, lite flört med vakterna, alkohol och en massa skratt. Ett och annat nummer utbyttes, sms skickades, och det skrattades ännu mer. Kanske sjöng jag och musen på vägen in till stan, kanske också på vägen hem. Möjligtvis sjöng vi för full hals "Jag vill ha en synt, farsan, jag vill ha en synt, när jag konfirmerar miiig".

Igår vaknade jag upp hos musen, vi åkte till yogan. Det var riktigt skönt, och jag fick igång andningen ordentligt och tankarna försvann. Kvällen spenderades hos N. Det var snöstorm när jag gick till honom från stationen (joooo, det var det babe! Jag loovar!), vi åt pizza (som att jag inte fått i mig nog av kalorier kvällen innan med alkohol och någon cheeseburgare på vägen, haha!). Vi kollade på en film som heter Elegy, dyster, men väldigt fin. Och jag höll mig vaken under filmen, det ska du ta som ett bra tecken N, jag somnar alltid annars. Mys som vanligt. Han luktade ofantligt gott i morse, jag var för trött för att säga det, så det skickades ett sms senare istället.

Skolan, ett seminarium, lunch på Pic nic. Ja, några fler kalorier, och en hel del fett. Ah, who cares? Blev riktigt arg på vägen hem. Fick vänta på bussen i 45 minuter, mina tår var isbitar och jäklar vad jag frös. Och vad mer? Det blir kanske ett träningspass ikväll, men jag känner mig så otaggad att jag inte vet var jag ska ta vägen. Motivera mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar