torsdag 11 september 2008

Kvantitet, här är jag!

Just det, vad var det jag sa för flera månader sedan när jag började blogga lite mer? Kvantitet går före kvalitet när det gäller bloggar? Och ja, kanske är det sant. Därför, ett till högst kvantitetsinriktat blogginlägg;

Håret är fixat, jag är påklädd, och snart ska jag till universitetet på grammatiklektion, eller ja, seminarium heter det ju faktiskt. Inser nu att jag inte gjort mina grammatikuppgifter som jag borde ha gjort. Attans. Förhoppningsvis har Z gjort dem, så att jag kanske kan få lite hjälp...

Och ja, grammatiken är lite svårare än att ta ut subjekt, predikat och objekt, mina vänner. Det är predikativ, sättsadverbial, nominalfraser och annat mycket nödvändigt. Men, himla kul när man väl kan det. (Mina framtida elever kommer älska mig!)


Men angående det där med kvantitet, alltså, hur ska man ha tid att blogga hur många gånger om dagen som helst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar